Sunday, March 13, 2011

Earthquake in Japan/ Gempa di Jepang

I was in my friend house Sausan to pick my glove, because my gloves left on her house. And then the floor start shaking, first we all thought Sausan brother was jumping on the bed. And we saw Sausan brother only siting on the bed. We all worried, and then Sausan's dad tell us to hide under the table. It's like 8 people was hiding under the table.
Then the earthquake stop, and we all have chance to get out of the apartment The earthquake strike again, but luckily now we all already out of the apartment. When Sausan's dad think the earthquake had stop, we all go inside the apartment. I want to go home, but Sausan's dad says that the JR line (train) is not working. So i stay in Sausan's home till tomorrow, i already call my mother and my mother says that she will pick me up in Sausan's home tomorrow when the JR line already working.
At last my posting done....

Aku berada di rumah teman saya Sausan untuk mengambil sarung tangan saya, karena sarung tangan saya tertinggal di rumahnya. Dan kemudian lantai mulai bergetar, pertama kita semua berpikir saudara Sausan melompat-lompat di tempat tidur. Dan kita melihat saudara Sausan hanya duduk di tempat tidur. Kita semua khawatir, dan kemudian ayah Sausan memberitahu kita untuk berlindung di bawah meja. Ada sekitar 8 orang yang berlindung di bawah meja. Kemudian gempa berhenti, dan kita semua memiliki kesempatan untuk keluar dari apartemen. Gempa bumi mulai lagi, tapi untungnya sekarang kita semua sudah keluar dari apartemen. Ketika ayah Sausan kita berpikir gempa itu berhenti, kita semua masuk ke dalam apartemen. Aku ingin pulang, tetapi ayah Sausan mengatakan bahwa JR line (kereta) tidak bekerja. Jadi saya tinggal di rumah Sausan sampai besok, saya sudah menelepon ibu saya dan ibu saya mengatakan bahwa beliau akan menjemput saya besok rumah Sausan ketika JR line sudah bekerja.
Akhirnya postingnya sudah selesai....

No comments:

Post a Comment